پکینگ سرامیکی دما بالا

پکینگ سرامیکی دما بالا

پکینگ سرامیکی دما بالا

خرید ، فروش ، قیمت و مشخصات پکینگ سرامیکی دما بالا

پکینگ (نخ، طناب) سرامیکی نسوز چیست؟
پکینگ (نخ، طناب) سرامیکی دما بالا، پکینگ سرامیکی نسوز نوعی پوشش محافظ است که برای جلوگیری از آسیب حرارتی، خوردگی و خزش بر روی سطوح تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد. این نوع پوشش معمولاً در محیط هایی که دما و فشار بالا وجود دارد مانند کوره ها، پخت و پز یا صنایع مشابه استفاده می شود.
پکینگ (نخ، طناب) سرامیکی نسوز به عنوان لایه ای مقاوم در برابر دما، مواد شیمیایی و فشار، از سطوح حرارتی در برابر خوردگی، خزش و حتی شوک حرارتی محافظت می کند.
این نوع پوشش معمولاً از موادی مانند اکسیدهای سیلیکات و فلزات سنگین تشکیل شده و با روش های خاصی مانند پخت و یا اعمال لایه های نازک بر روی سطوح حرارتی اجرا می شود. این ویژگی ها امکان محافظت از سطوح در برابر آسیب های حرارتی و شیمیایی را فراهم می کند.
به طور خاص، یک پوشش سرامیکی نسوز می تواند عملکرد عایق داشته باشد، به این معنی که از انتقال حرارت جلوگیری می کند و انرژی حرارتی را کاهش می دهد.
همچنین مقاومت بالای این پوشش در برابر تغییرات دما و فشار از جمله سرما و گرمای شدید آن را برای محیط هایی که نیاز به پایداری دما دارند مناسب می سازد. این ویژگی ها باعث شده است که در صنایع مختلف مانند صنایع فلزی، غذایی و حتی فضایی مورد استفاده قرار گیرد.
ویژگی های پکینگ (نخ، طناب) سرامیکی چیست؟
از ویژگی های می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مقاومت در برابر حرارت: این نوع پوشش مقاومت بسیار بالایی در برابر دماهای بالا دارد که از سطوح حرارتی در شرایط حرارتی قوی محافظت می کند.
مقاومت در برابر مواد شیمیایی: پوشش سرامیکی نسوز مقاومت بالایی در برابر خوردگی و اثر مواد شیمیایی دارد و در نتیجه از سطوح در برابر آسیب محافظت می کند.
عایق: این نوع پوشش به دلیل خاصیت عایق بودن معمولاً از انتقال حرارت جلوگیری می کند.
پایداری در شرایط مختلف: نسوز سرامیکی پکینگ معمولاً در شرایط مختلف دما و فشار، از جمله تغییرات شدید دما، پایداری را نشان می‌دهد.
کاربرد در صنایع مختلف: این نوع پوشش با توجه به ویژگی هایی که دارد در صنایع مختلفی مانند صنایع فولاد، شیمیایی، پتروشیمی، غذایی و حتی صنایع هوایی کاربرد دارد.

(در مورد این محصول بیشتر بخوانید)

پکینگ سرامیکی دما بالا مهمترین قسمت برج پر شده است و مسئول بالا بردن سطح دو مایعات است.
مصرف روزافزون این پکینگ سرامیکی منجر به تولید این محصول در انواع مختلف امروزه شده است.
برای انتخاب درجه حرارت بالا پکینگ سرامیکی ، همه عوامل موثر بر فرآیند باید متناسب با دوام و مقاومت شیمیایی در نظر گرفته شوند.
پکینگ سرامیکی برای افزایش سطح تماس جهت تسریع واکنشهای شیمیایی در برجهای پر شده از درجه حرارت بالا استفاده می شود. هنگام طراحی ساپورت ها با توجه به سطح تماس مورد نظر ، از انواع مختلف این قطعات استفاده می شود.
این قطعات در اشکال مختلف مانند قطعات استوانه ای (حلقه Raschig) ، زین ، زین ، شانه عسل ، توپی ، حلقه Pall و حلقه ضربدری تولید می شوند.
بسته بندی های سرامیکی از پایداری و مقاومت بسیار خوبی در برابر اسیدها و سایر محیط های تهاجمی برخوردار هستند. این مقاومت شیمیایی بالا به دلیل جذب کم آب این اجزا است. این قطعات همچنین در برابر فشار بالا و شرایط کار در دمای بالا بسیار مقاوم هستند. از بسته بندی سرامیکی در تولید اسیدها ، به ویژه اسید سولفوریک و در فرآیندهای شیمیایی با درجه حرارت بالا با محیط های تهاجمی استفاده می شود. این اجزا در برابر خوردگی کلیه اسیدها به جز اسید فلوئوریک و بیشتر مواد قلیایی مقاوم هستند.