ورق و میلگرد فیبر استخوانی

ورق و میلگرد فیبر استخوانی

ورق و میلگرد فیبر استخوانی

خرید ، فروش ، قیمت و مشخصات ورق و میلگرد فیبر استخوانی

فیبر استخوانی از صفحات کاغذ آغشته به رزین فنولیک ساخته شده است. از ویژگی های بارز آن می توان به جذب آب کم، عایق الکتریکی ولتاژ بالا و مقاومت حرارتی 120 درجه سانتیگراد اشاره کرد.
علاوه بر این، به دلیل سختی این ورق، می توان آن را با استفاده از ابزار دقیق تراش و سوراخ کرد. این فیبر عمدتاً در ژنراتورها، دینام ها و ترانسفورماتورهای نیروگاه ها استفاده می شود.
فیبر استخوانی در ضخامت های 0.5 تا 50 میلی متر در ابعاد 1*2 متر و رنگ های متنوع قهوه ای تیره و مشکی موجود می باشد.
آیا از آنها در ساخت الیاف سرامیک نسوز فیبر استخوانی استفاده می شود؟
الیاف استخوان نسوز با استفاده از کاغذ سلولزی و رزین فرمالدئید کرزول تحت فشار بسیار بالا ساخته می شوند. با توجه به مواد تشکیل دهنده الیاف تکزولیت و عدم وجود مواد مربوط به الیاف سرامیکی در بین آنها، پاسخ منفی است. هیچ الیاف سرامیکی در ساختار فیبر استخوانی استفاده نشده است.
فیبر استخوانی در چه اشکال و ابعادی تولید می شود؟
عمدتاً الیاف نسوز استخوان به صورت ورقه هایی با ضخامت بین 5 تا 50 میلی متر در ابعاد سطحی 1 متر در 2 متر تولید می شود. اما شکل دیگری از الیاف نسوز تکزولیت، نوع تقویت کننده آن است. این الیاف نسوز نیز به صورت صفحه ای تولید می شود که قطر آن بین 1 تا 20 سانتی متر است. لازم به ذکر است که فیبر استخوانی در اشکال و ابعاد خاص و به صورت سفارشی قابل تولید می باشد.
از چه شکل فیبر استخوانی می توان برای ساخت چرخ دنده استفاده کرد؟
بهترین شکل و نوع الیاف استخوان نسوز برای ساخت چرخ دنده ها نوار فیبر استخوانی می باشد که به راحتی قابل برش و ماشینکاری می باشد. همانطور که گفته شد اندازه استاندارد قطر این میلگردها بین 1 تا 20 سانتی متر می باشد. اما در صورت نیاز می توان در سایزهای دیگر نیز تولید کرد.
تقویت کننده فیبر استخوانی (ورق کاغذ با رزین فنولیک) از ورق های کاغذ آغشته به رزین فنولیک ساخته شده است و از نظر مشخصات فنی مشابه الیاف فیبری است.
تقویت کننده الیاف استخوان نسوز از رزین فنولیک و ماتریس (کاغذ کرافت) تشکیل شده است که تحت فشار بیش از 2000 تن پخته می شود و از استحکام بسیار خوبی برخوردار است.
تفاوت فیبرهای استخوانی با الیاف فیبری در این است که فیبر استخوانی قابلیت سوراخ کردن و برش را ندارد. حفاری با استفاده از ابزار دقیق انجام می شود.
تقویت کننده الیاف استخوان دارای مقاومت مکانیکی بسیار خوب و مقاومت الکتریکی عالی است و به دلیل مقاومت عالی در برابر حلال های شیمیایی و همچنین جذب آب بسیار کم، کاربردهای زیادی در صنعت دارد.
این محصول عمدتاً در صنایع برق از جمله ژنراتورهای برق، ترانسفورماتورها و دینام ها در نیروگاه ها استفاده می شود.
از ویژگی های این برد عایق برق می توان به ولتاژ بالا و مقاومت حرارتی تا 170 درجه سانتیگراد اشاره کرد.ورق ها و میلگردهای الیاف استخوانی در ضخامت های 05 تا 50 میلی متر تولید و به بازار عرضه می شوند و معمولا در رنگ های قهوه ای تیره و مشکی موجود می باشند که بسته به نیاز خود می توانید آن ها را سفارش داده و خریداری کنید.
تقویت کننده نسوز الیاف استخوان با توجه به مزایایی که دارد توانسته در صنایع مختلف نفوذ خوبی داشته باشد و جای خود را در آنها باز کند. یکی از مهمترین صنایعی که این الیاف در آن نفوذ کرده است، صنعت مربوط به تولید برق است. از طرفی این محصول در صنایع مختلف از جمله هوافضا، مخابرات، ماشین سازی و ... کاربرد فراوانی دارد و این نشان از گستردگی و تقاضای بالای این محصول در بین صنایع دارد.
کاربرد ورق و میلگرد فیبر استخوانی:
• تقویت نسوز ساخته شده از الیاف استخوان
• پردازش آن دشوار و آسان است.
• در برابر خط و خش مقاوم است.
• مقاومت مکانیکی بالایی دارد.
• در برابر ضربه شکننده است و یکی از مواد غیر فلزی است که به راحتی می توان آن را پوشش داد.
• از نظر ابعادی پایدار و قابل قالب گیری حرارتی است.
• مقاومت شیمیایی و ترک خوردگی خوبی در برابر حلال های معدنی و بازها و اسیدهای معدنی دارد.
• مقاومت سطحی بالا و جذب رطوبت کم از خواص مهم استخوان است.

(در مورد این محصول بیشتر بخوانید)

ورق فیبر استخوانی از ورق های کاغذ آغشته به رزین فنلی تشکیل شده است و از نظر مشخصات فنی تقریباً نزدیک است به فیبر نخ دار ،
این ماده از رزین فنولیک و یک ماتریس (کاغذ کرافت) تشکیل شده است که تحت فشار بیش از 2000 تن پخته می شود و دارای مقاومت بسیار خوبی است.
تنها تفاوت این است که فیبر استخوان قابلیت چرخش و مشت ندارد و حفاری آن فقط با استفاده از ابزارهای با دقت بالا امکان پذیر است. از ویژگی های بارز این ورق عایق الکتریکی در ولتاژ بالا ، مقاومت در برابر حرارت تا 120 درجه سانتیگراد است.
الیاف استخوان از مقاومت مکانیکی عالی و مقاومت الکتریکی بسیار خوبی برخوردار است و به دلیل مقاومت عالی در برابر حلال های شیمیایی و همچنین جذب آب بسیار کم ، کاربردهای صنعتی بسیاری دارند.
این محصول عمدتا در صنعت برق برای استفاده در ژنراتورهای برق ، ترانسفورماتورها و دینام ها در نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.