ورق و میلگرد فیبر نخدار

ورق و میلگرد فیبر نخدار

ورق و میلگرد فیبر نخ دار

خرید ، فروش ، قیمت و مشخصات ورق و میلگرد فیبر نخ دار

فیبر نسوز نخ دار فنولیک از پارچه کتانی مقاوم و ریز بافته شده آغشته به رزین فنولیک ساخته شده است. از ویژگی های فیبر نخ دار می توان به مقاومت در برابر الکتریسیته، تحمل حرارت 150 درجه سانتیگراد، قابلیت جذب آب کم و قابلیت تراشکاری، سوراخکاری و پانچ اشاره کرد.
در تولید چرخ دنده، بوشینگ، قطعات ضربه قوی و به ویژه در صنایع الکترونیک کاربرد دارد. این ورق دارای ضخامت 0.5 تا 100 میلی متر به ابعاد 1*2 متر و در رنگ های قهوه ای روشن و تیره، زرد و قهوه ای مایل به قرمز موجود می باشد.
فیبر نخ دار فنل در چه دمایی تحت تنش ساختاری قرار می گیرد و کارایی خود را از دست می دهد؟
الیاف نسوز فیبر نخ دار محصولی ورقی است که در ابعاد تا 1*2 متر تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. الیاف نسوز تا 150 درجه سانتیگراد تحمل گرما دارند و در تولید ورق هایی که حرارت را حل می کنند استفاده می شود. فیبر نخ دار phenolic دارای قابلیت جاسازی بالا و ضد آب بودن بالا است. به همین دلیل در تولید قطعاتی مانند چرخ دنده نیز کاربرد دارد.
ویژگی اصلی فیبر نخ دار در مقایسه با سایر الیاف ضد حریق موجود چیست؟
استحکام بالا، عمر طولانی تر، گزینه های مختلف پردازش و موارد دیگر. برخی از ویژگی های اصلی این الیاف نسوز همان چیزی است که آن را از سایر تخته های نسوز متمایز می کند. فیبر نخ دار توانایی بالایی برای استفاده در صنایع ساخت قطعات مکانیکی مانند چرخ دنده و صنعت برق دارد.
عوامل موثر در تعیین طول عمر فیبر نخ دار چیست؟
فیبر نخ دار به طور متوسط بیشترین طول عمر را در بین انواع الیاف نسوز دارد و در مصارف مختلف دوام خوبی از خود نشان می دهد. اما برای اینکه بدانیم مهم ترین عواملی که بر طول عمر این محصول تاثیر می گذارند، باید به چند نکته بپردازیم. کیفیت مصالح ساختمانی، کیفیت اجرای مراحل ساخت، زمان ساخت، شرایط محیطی حرارتی، شیمیایی و مرطوب از جمله مهم ترین عواملی هستند که بر طول عمر فیبر نخ دار phenolic تاثیر می گذارند.
معرفی تقویت کننده الیاف فیبر نخ دار
میلگرد الیافی فیبر نخ دار که به نوار تکزولیت معروف است، یک میلگرد چند لایه است که از پارچه کتان یا الیاف پنبه ای با کیفیت بالا و ریز بافته شده و در دما و فشار بالا با رزین فنولیک یا رزین اپوکسی ترکیب می شود.
این میلگردهای تقویت کننده به عنوان عایق برای عملیات طولانی مدت در روغن و هوا با رطوبت نسبی معمولی، در دمای حدود 65 تا 120 درجه سانتیگراد استفاده می شود.
به طور کلی الیاف نسوز که عموماً به رنگ قهوه ای یا قهوه ای متمایل به قرمز هستند با فشار دادن قطعات بسیار کوچک چوب، کاغذ سلولزی یا پارچه کتان و رزین فنولیک در دما و فشار بالا تولید می شوند.
علاوه بر مقاومت حرارتی بالا و استحکام شگفت انگیز، برخورداری از خواص دی الکتریک باعث شده است که الیاف نسوز در صنایع مختلف برای عایق کاری الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند.یکی دیگر از مزایای قابل توجه الیاف نسوز، قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه آنها است.
اگرچه ویژگی های ذکر شده الیاف نسوز در همه این الیاف مشترک است، اما مسلم است که مواد اولیه به کار رفته در تولید این محصول نقش بسزایی در پیدایش مزیت های ویژه برای هر یک از آنها خواهد داشت.
یکی از انواع محبوب و پرکاربرد الیاف نسوز در زمینه های مختلف که از لوازم خانگی روزمره گرفته تا تجهیزات پیشرفته صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، الیاف رشته ای فنولیک است که به صورت ورق یا میله ای تولید می شود.
این الیاف نسوز با فشرده سازی پارچه کتان یا الیاف پنبه ای با کیفیت و رزین فنولیک تولید می شود.
در این پرس که در دما و فشار بالا و با دستگاه مخصوص انجام می شود الیاف ریز بافته یا کتان نقش تقویت کننده و رزین فنولیک نقش چسب را ایفا می کند.
این محصول که به اختصار فیلامنت نامیده می شود دارای خواص مکانیکی بی نظیری است و در برابر کشش، سایش و ضربه مقاومت باورنکردنی خواهد داشت.
این مزیت زمینه استفاده از الیاف نسوز فیبر نخ دار را در ساخت قطعاتی مانند بوشینگ ها، چرخ دنده ها و یاتاقان ها فراهم کرده است که به مقاومت ضربه ای قابل توجهی نیاز دارند.
فیلامنتی که به رنگ های زرد، قهوه ای یا قهوه ای متمایل به قرمز تولید می شود، دارای خواص دی الکتریک خوب و قدرت عایق الکتریکی خوبی است.
این محصول محبوب در بین صنایع تا دمای 150 درجه سانتیگراد مقاوم است.
با این حال، کارشناسان برای اطمینان از ایمنی محیط عایق، دمای مطمئن برای استفاده از الیاف فیلامنت را حدود 120 درجه سانتیگراد تخمین زده اند.
علاوه بر این، الیاف رشته ای فنولی عملکرد خود را در محیط های حاوی اسیدهای ضعیف حفظ می کنند و در برابر اکسیداسیون و خوردگی شیمیایی مقاوم خواهند بود.
جذب آب کم و دوام در محیط های خشک و بسته از دیگر عواملی است که بر محبوبیت زیاد الیاف نخ یا تکزولیت تأثیر می گذارد.
از طرفی الیاف فیبر نخ دار به راحتی ماشینکاری، سوراخکاری و تراش داده می شوند.
همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، الیاف فیلامنت فنولیک به صورت دو محصول مختلف به صورت ورق یا آرماتور در بازار به فروش می رسد.
در این مقاله قصد داریم با انتخاب آگاهانه این محصول پرکاربرد، نگاهی اجمالی به ویژگی ها و کاربردهای میلگرد فیبر نخ دار در جهت افزایش دوام تجهیزات و مدیریت هزینه های نگهداری داشته باشیم.
میلگرد الیافی فیبر نخ دار معمولاً یک متر طول دارد و با قطر حداکثر 20 سانتی متر ساخته می شود.
اما امکان سفارش این محصول در ابعاد بنا به خواست مشتری وجود دارد.
میلگرد فیبر نخ دار محصول مناسبی برای ماشین کاری است.از این میله های مقاومتی می توان به عنوان بوشینگ، جداکننده و سایر قطعات در معرض اصطکاک نیز استفاده کرد.
به دلیل خواص مکانیکی عالی و مقاومت در برابر کشش و سایش، از تقویت کننده الیاف فیبر نخ دار برای ساخت قطعات اصطکاکی مانند بوشینگ استفاده می شود.
از طرفی میله تکزولیت مقاومت بالایی در برابر فشار وارده دارد و این امر ماشینکاری، برش و سوراخکاری این محصول را بسیار تسهیل می کند.
همچنین خواص دی الکتریک این محصول باعث می شود آرماتور تکزولیت برای عایق کاری الکتریکی قطعات صنعتی مناسب باشد.
میلگردهای تولید شده از ترکیب پارچه کتانی و رزین فنولیک در محیطی حاوی روغن و رطوبت طبیعی به مدت طولانی دوام می آورند و قادر به حفظ کارایی در فرکانس 50 هرتز خواهند بود.
تقویت کننده الیاف فیبر نخ دار یا تکسولیت به دلیل ویژگی های قابل توجه این محصول پرطرفدار امروزه در صنعت عایق کاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
مزایای میلگرد فیبر نخ دار
برخی از برجسته ترین مزایای اتصالات فیبر نخ دار عبارتند از:
• قابلیت تحمل دمای بالا تا 120 درجه سانتیگراد برای مدت طولانی
• خواص مکانیکی برجسته و مقاومت در برابر کشش، سایش و ضربه
• سطح صاف و بدون ضربه
• ضریب اصطکاک پایین
• قدرت جذب ارتعاشات
• جابجایی ساده و پردازش بی دردسر و پانچ
• عملکرد مثبت در محیط های حاوی روغن و در فضای باز
• دارای خواص دی الکتریک خوب و توانایی عایق الکتریکی است
کاربرد میلگرد فیبر نخ دار
برخی از مزایایی که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم باعث کاربردهای متعدد تقویت فیبر نخ دار شده است که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم:
• از این محصول می توان برای ساخت تجهیزات تحت فشار مکانیکی و الکتریکی استفاده کرد.
• تقویت فیبر نخ دار برای ساخت بلبرینگ های ساده و چرخ دنده های کوچک نیز استفاده می شود.
• ساخت بوش، اسپیسر و سایر قطعات در معرض اصطکاک یکی دیگر از کاربردهای میله تکزولیت است.
• این عضو از خانواده الیاف فیبر نخ دار از گزینه های مناسب برای عایق کاری الکتریکی قطعات صنعتی خواهد بود.

(در مورد این محصول بیشتر بخوانید)

ورق و میلگرد فیبر نخ دار (ورق الیاف و میلگرد با نخ) پارچه ای بادوام با بافت ظریف ، ساخته شده از پارچه آغشته شده و تقویت شده با رزین فنلی است.
از مشخصه ترین ویژگی های نخ مقاومت در برابر برق و حرارت تا 150 درجه سانتیگراد ، جذب آب کم و قابلیت تلنگر ، سوراخکاری و منگنه زدن است. این محصولات در تولید چرخ دنده ، بوش ، قطعات با ضربه زیاد و در صنایع مختلف نساجی ، خودرو ، مواد غذایی ، به ویژه در صنایع الکترونیک استفاده می شود.
نخ از نوع بازدارنده شعله با ضخامت 0.5 تا 100 میلی متر و اندازه های 2.1 ، 1.3 × 1.3 / 1.4 و 1.2 / 1 متر در انواع رنگ های قهوه ای روشن و قهوه ای تیره ، زرد و قهوه ای ... مایل های قرمز و میلگرد در طول قطر 1 متر از 10 تا 200 میلی متر در فروشگاه فرانسوز موجود است.