لاستیک های منجید دار کتان

لاستیک های منجید دار کتان

لاستیک های منجید دار کتان

خرید ، فروش ، قیمت و مشخصات لاستیک های منجید دار کتان

لاستیک منجید دار چیست؟
لاستیک منجیددار که با نام ورق لاستیکی کتان نیز شناخته می شود، محصولی پرکاربرد در صنایع مختلف است. این محصول در واقع یک لایه لاستیکی است که با پارچه کتان، الیاف یا نخ تولید شده از الیاف مصنوعی تقویت شده است.
صفحه لاستیک منجیددار، به طور کلی به شکل یک واشر، برای کاهش لغزش در فشار بالا استفاده می شود. وجود پارچه در این محصول باعث افزایش مقاومت و استحکام آن می شود.
تنوع موجود در میان ورق های لاستیکی انتخاب های زیادی را برای صنعتگر فراهم می کند. علیرغم تفاوت های ناشی از مواد، روش ساخت و ضخامت، این صفحات دارای تعدادی ویژگی مشترک هستند و اغلب به عنوان نوار یا واشر برای آب بندی تجهیزات استفاده می شوند.
یکی از دلایل محبوبیت انواع ورق های لاستیکی، توانایی آنها در رفتار مثبت در شرایط مختلف آب و هوایی و در محدوده دمایی نسبتا مطلوب است.
همچنین خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری این ورق ها حتی در دماهای پایین، علاوه بر افزایش دوام، با مهار ارتعاشات موجود، از فرسایش قطعات جلوگیری می کند.
انواع ورق های لاستیکی صرف نظر از نوعشان در برابر اشعه ماوراء بنفش و برخی اشعه های مضر دیگر مقاوم هستند. از طرفی این محصولات عملکرد شیمیایی بسیار خوبی دارند، در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاوم بوده و در محیط های نفتی و نفتی قابل استفاده هستند.
با این حال، الزامات محیط عایق نقش اساسی در تعیین خواص مورد نیاز برای ورق لاستیکی مناسب خواهد داشت. از آنجایی که هدف اصلی استفاده از ورق های لاستیکی، آب بندی و آب بندی تجهیزات صنعتی برای کاهش هزینه های نگهداری است، انتخاب محصول مناسب بسیار حائز اهمیت است.
برای این منظور محصولی که در این مقاله بررسی می کنیم برد لاستیک منجیددار است که کاربرد گسترده ای در زمینه های هوافضا، صنایع شیمیایی و صنایع دریایی دارد.
تخته لاستیک منجیددار از لاستیک طبیعی یا مصنوعی ساخته شده است و با لایه هایی از الیاف یا پارچه کتان، فایبرگلاس و ... تقویت شده است و مقاومت حرارتی این محصول 150 درجه سانتیگراد است و مقاومت شیمیایی خوبی دارد اما این مهم ترین مورد نیست. دلیل محبوبیت این تخته لاستیکی.
لاستیک منجیددار دارای ثبات ابعادی عالی است و خواص مکانیکی شگفت انگیز آن را برای استفاده در شرایطی که قطعات تحت فشار هستند مناسب می کند.
استفاده از پارچه در تولید این ورق لاستیکی مقاومت فشاری این محصول را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و از پارگی آن محافظت می کند.
در تولید لاستیک منجیددار از یکی از الیاف طبیعی یا مصنوعی برای تقویت ورق لاستیکی استفاده می شود که در بیشتر موارد پارچه کتان خواهد بود.
الیاف کتان طبیعی و مقاوم سالهاست که برای تولید پارچه استفاده می شود و در سال های اخیر جایگاه خود را حفظ کرده است.بنابراین علیرغم پیشرفت تکنولوژی و ورود الیاف مصنوعی در زمینه نساجی، الیاف کتان همچنان در این صنعت و حتی به عنوان قطعات عایق نیز کاربرد فراوانی دارد.
تحمل حرارتی بوم خوب است، تا 160 درجه سانتیگراد می رسد.
از جمله مهمترین مزایای این الیاف مقاوم طبیعی بودن آنهاست.
این ویژگی باعث شده است که استفاده از کتان برای انسان یا محیط زیست بی ضرر باشد.
از طرفی نصب و کار با الیاف کتان به دلیل وزن کم مشکلی نخواهد داشت.
برای تولید لاستیک منجیددار، خود پارچه یا الیاف کتانی با یک یا چند نوع لاستیک مانند لاستیک ضد اسید، نئوپرن، SBR یا نیتریل آغشته می‌شوند.
در طی این فرآیند ضمن حفظ استحکام، انعطاف پذیری محصول نهایی بهبود یافته و در برابر اشعه های مضر مانند اشعه ماوراء بنفش مقاوم می شود.
لاستیک منجیددار توانایی فوق العاده ای در تحمل فشار دارد و قادر خواهد بود تا دمای بالای 150 درجه سانتیگراد را تحمل کند. مقاومت بالای فشار این لاستیک آن را برای جداسازی پیستون ها و موتورهای تحت فشار مناسب می کند تا از ارتعاشات مکرر محافظت کند.
مزایای باورنکردنی لاستیک منجیددار این محصول را به یکی از پرکاربردترین ورق های لاستیکی موجود برای ساخت نوار و درزگیر تبدیل کرده است.
مهمترین ویژگی های این لاستیک منجید دار:
• لاستیک منجیددار مقاومت زیادی در برابر فشار در یک محیط عایق نشان می دهد.
• قیمت این محصول با وجود مزایای فراوان بسیار مقرون به صرفه می باشد.
• لاستیک کتان انعطاف پذیری قابل توجهی دارد و خاصیت ارتجاعی خود را حتی در دماهای پایین حفظ می کند.
• هدایت حرارتی پایین این نوع لاستیک باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی خواهد شد.
• لاستیک منجیددار می تواند ساختار خود را در دمای پایین، تا منفی 25 درجه سانتیگراد حفظ کند.
• این محصول تا دمای 150 درجه سانتیگراد در برابر حرارت بالا مقاوم خواهد بود. البته کارشناسان دمای مفید این محصول را برای استفاده طولانی مدت حدود 70 درجه سانتیگراد تخمین زده اند.
• حفظ عملکرد مثبت در محیط های مرطوب از دیگر ویژگی های مثبت برگ لاستیک بزرک است.
• این نوع لاستیک ها مقاومت بالایی در برابر کشش، سایش و پارگی دارند که باعث افزایش طول عمر و دوام آنها می شود.
• علاوه بر این، لاستیک منجید دار در برابر اشعه UV و سایر اشعه های مضر مقاوم است.
• استفاده از یک یا چند نوع لاستیک باعث می شود این محصول قابلیت عایق الکتریکی را داشته باشد.

(در مورد این محصول بیشتر بخوانید)

لاستیک کتان منجید دار از سال 1911 در منچستر و Futergil Polycom تولید می شود و برای اصلاح پارچه های لاستیکی طراحی شده است. به دلیل استحکام ، مقاومت در برابر حرارت و مقاومت در برابر کشش ، لاستیک باید در نوارهای خاصی مخلوط شود ، در میان همه این موارد ، هیچ چیز محبوب تر از پارچه کتانی نیست.
اگرچه الیاف مصنوعی هنوز هم یکی از پرکاربردترین محصولات در جهان است ، کتان هنوز اولین الیاف نساجی است. .
از مشخصات این لاستیک می توان به خصوصیات فیزیکی عالی مانند استحکام کششی و سایش اشاره کرد.
هدف از لاستیک: لباس محافظ شیمیایی-نوار آب بندی درب-لوله آب-درب و پروفیل های پنجره
نام محصول: لاستیک کتان منجید دار Atracill (لاستیک پنبه)
ویژگی های تولید: به دلیل وجود نخ کتان از مقاومت در برابر پارگی خوبی برخوردار است.
مشخصات: تعداد لایه های نخ به نیاز مشتری بستگی دارد و مقاومت کششی آن 3.5 میلی آمپر است.
موارد استفاده: معمولاً برای تهیه واشرهای آب بندی استفاده می شود.
ضخامت: 1 تا 10 میلی متر
مقاومت کششی: 3.5 مگاپاسکال
سختی: ساحل A 5 ± 65